Nem tetszik...

2009.10.24. 00:59

Tudom, hogy a blogok világa néha sajnos a plágium melegágya.

Tudom, hogy szinte mindenki másol át dolgokat mások blogjáról. Kiveszem a videó, és saját szöveggel kiteszem, lementem a képét, és saját szöveggel kiteszem. Ez addig oké, amíg lehivatkozom....

De az, amikor egymás után 4-5 olyan postot látok egy blogon, amit én (vagy más) fél, vagy 3-4 nappal előbb lepostoltunk, akkor kicsit ki tudok akadni. Tök nyilvánvaló, hogy tőlem, tőlünk lopta.
No persze, tudja, hogy friss bloggerek vagyunk, velünk biztos lehet packázni, meg különben is, nekünk kuss a nevünk, ő Naaagy, ősblogger, az elsők között kezdett bele ebbe a témába, és mi úgyse értünk ehhez annyira. Talán nem is ismerjük a blogját. Gyűjtögethet bátran...

De basszus, hivatkozza már le, ha olyan nagy!
Főleg, ha odaírom, hogy ezt ÉN lőttem, és friss, még meleg.
Főleg, hogy kiírtam, hogy ha már tőlem kell lopni (meg én olyan jó, és gyors vagyok:D), akkor legalább hivatkozza le, könyörgöm...
 

Nem, nem bírok ezen túl lépni. Összeszámoltam most 10 perc alatt, 7 linket találtam az elmúlt 1 hónapban, ahol konkrétan leolvasható, hogy MI hamarabb postoltuk. Ilyen véletlen nincs! Legalább 1-1-et tuti tőlünk nézett le.

De tudja, hogy illik lehivatkozni- mégse teszi.
Miért is? Mert tudja, hogy új bloggerek vagyunk, mert tudja, hogy jó bloggerek vagyunk, és nem akar nekünk reklámot generálni.

Meg akarja tartani magának az olvasóközönségét. Van egy fix bázisa, ezzel semmi gond. Régen énis nagyon oda voltam érte. De aztán idővel rájöttem, hogy a hazai anyagokat hazai kis blogokról, meg twitterekről-ezeket nem mindig, sőt áltában nem hivatkozza le, a külföldi reklámokat meg külföldi blogokról, lapokról szedi össze-ezeket gondosan lehivatkozza.

Az utóbbi időben azt vettem észre(legalábbis mióta figyelem így méllyebben), hogy márcsak egy 'kereszteződés' lett, átvesz más blogokról cuccokat, ami átfut rajta, azt összegyűjti.


De szerintem kb a postjainak 5%-a lehet saját fénykép,vagy saját elsőzés, saját gondolat.

Kiábrándultam belőle. Nem akarom letaszítani a trónjáról, megdolgozott azért, amilye van. De azt mondom, én máshogy csinálom.



Én saját fényképeket rakok ki, saját elsőzéseket. Próbálom csak a 'nagyon-nagyon wow ezt muszály' élményeket átmásolni a többi blogról, hogy azért teljes legyen a kép.
Én főleg a hazai reklámokra fókuszálok.
Van itthon rengeteg, rengeteg jó reklám.
Megmutatom őket:)
 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://kontaroff.blog.hu/api/trackback/id/tr861471083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása